• Vyhľadávač

  • O stránke

    Táto stránka vám prináša informáce, ktoré sú pre vás dôležité....


  • Kategórie

  • Chodíte na preventívnu lekársku prehliadku?

  • Kalendár

    december 2012
    Po Ut St Št Pi So Ne
    « nov   feb »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Najnovšie

  • Meta


Ráno rýchlo zjeme raňajky, obedujeme za pochodu a večer zjeme čo nám príde pod ruku. Naše stravovacie návyky sa prispôsobili dnešnej rýchlej dobe, ktorá si ale začína vyberať svoju daň. Nepravidelná strava prispieva k únave spôsobenej nedostatkom energie, nepozornosti i problémov s váhou. Pritom pre zdravší životný štýl stačí zaradiť do jedálnička pravidelné desiate a olovranty.

Samotná desiata vás samozrejme nespasí, pokiaľ sa váš jedálniček bude skladať z nezdravých jedál. Ak ale do vyváženej životosprávy zaradíte desiatu/olovrant, rozdiel spoznáte veľmi rýchlo. „Desiata síce tvorí len 15 % celodenného príjmu energie, no napriek tomu je rovnako dôležitou súčasťou jedálnička ako hlavné jedlá, pretože udržiava náš metabolizmus v obrátkach,“ vysvetľuje odborníčka na výživu Nikola Hanyšová. S desiatou/olovrantom si udržiavate stály prísun energie, nemáte pocit hladu a tendenciu jesť nevhodné pochutiny medzi hlavnými jedlami.

Desiatu a olovrant si najlepšie vychutnáte v pokoji, preto sa neodporúča jesť pri chôdzi alebo pred počítačom. Desiata/olovrant v kuchynke alebo na lavičke vám pomôže kontrolovať, ako rýchlo jete a akú veľkú máte porciu. Omnoho lepšie si tak upevníte pravidelné stravovacie návyky a využijete pár minút jedenia na malú relaxáciu a celkové dobitie bateriek. Pomôže vám pri tom aj šálka horúceho nápoja, napríklad Cara, ktorý pohladí vaše chuťové bunky a nezaťaží žalúdok. Keď si z toho spravíte malý rituál, budete sa na tento čas tešiť. Aby ste desiaty/olovrantu vo svojom jedálničku nevynechávali, môžete si nastaviť pripomienku do mobilného telefónu.

Strana: 1 2


Leave a Reply


*