Potraviny a cholesterol

Pri  potravinách nehovoríme o dobrom a zlom cholesterole, toto rozdelenie sa používa iba pri jeho koncentrácii v krvi. V potravinách sa nachádza cholesterol ako látka, ale nemá zmysel, aby bol označovaný ako „ dobrý či zlý“ – je len jeden. Je samozrejme veľmi dôležité, sledovať si skladbu stravy, ale treba si uvedomiť dôležitý fakt, a to že organizmus si vytvára cholesterol sám. Negatívny vplyv na výskyt vysokého LDL cholesterolu v krvi majú najmä nasýtené mastné kyseliny, ktoré nájdeme v prvom rade v živočíšnych tukoch. To jednoducho povedané znamená, že čím viac živočíšnych tukov, tým vyšší LDL cholesterol. Ešte väčším nebezpečenstvom pre zdravú krv sú trans-mastné kyseliny, ktoré zvyšujú LDL cholesterol, a ešte k tomu znižujú podiel HDL cholesterolu. Pre ich škodlivosť je dobré držať denný príjem do 31gramov – zhruba tretinu dennej odporúčanej dávky tuku. Nachádzajú sa najmä v stužených tukoch, margarínoch a tzv. fastfoodoch.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.