Valentínska dilema: Čo robiť, keď jeden chce chudnúť a druhý nie?

Aké ste si dali predsavzatia do nového roka? Schudnúť, dostať sa do formy, viac športovať, jesť zdravšie? Ak ste zadaní, mali by ste si uvedomiť, že toto predsavzatie sa netýka len vás – významne ovplyvňuje aj vášho partnera. Pravdepodobne budete nútení zobrať niečo z času, ktorý by ste inak strávili spoločne, budete sa snažiť vyhnúť stravovaniu v reštauráciách alebo niektorým stretnutiam s priateľmi, a najmä začnete myslieť oveľa viac na seba. Stanete sa iniciátormi zmien vo vašom vzťahu, preto by ste mali svoje rozhodnutie so svojim partnerom najskôr prediskutovať. A nielen to. Nižšie vám prinášame päť zásad, ktorými by ste sa v situácii, keď jeden z páru chce pracovať na svojej postave a druhý nie, mali riadiť.

Aké ste si dali predsavzatia do nového roka? Schudnúť, dostať sa do formy, viac športovať, jesť zdravšie? Ak ste zadaní, mali by ste si uvedomiť, že toto predsavzatie sa netýka len vás – významne ovplyvňuje aj vášho partnera. Pravdepodobne budete nútení zobrať niečo z času, ktorý by ste inak strávili spoločne, budete sa snažiť vyhnúť stravovaniu v reštauráciách alebo niektorým stretnutiam s priateľmi, a najmä začnete myslieť oveľa viac na seba. Stanete sa iniciátormi zmien vo vašom vzťahu, preto by ste mali svoje rozhodnutie so svojim partnerom najskôr prediskutovať. A nielen to. Nižšie vám prinášame päť zásad, ktorými by ste sa v situácii, keď jeden z páru chce pracovať na svojej postave a druhý nie, mali riadiť.

1. Komunikujte o svojom rozhodnutí

Ako sme už naznačili, predsavzatia tohto druhu sa týkajú aj vášho partnera. Čím skôr s ním o vašom pláne začnete hovoriť, tým viac prispejete k vyústeniu diskusie vo váš prospech. Nie je totiž pre vzťah nič horšie, než postaviť partnera pred hotovú vec. Poskytnutím priestoru pre vyjednávanie vyjadríte úctu k svojej drahej polovičke a zaistíte si dlhší čas na prípravu vhodnej argumentácie či kompromisov.

2. Nepoužívajte slovo diéta

Keď už o tom so svojím partnerom zavediete reč, vyvarujte sa používania slova „diéta“. Diéta evokuje krátkodobú záležitosť – spôsob stravovania, ktorým sa chcete riadiť len po určitú dobu a potom sa vrátite do „normálu“. Tak to však iste so svojou zmenou nemyslíte, pretože vnímanie tohto typu by znamenalo už vopred neúspech vášho predsavzatia. Ak chcete naozaj natrvalo zmeniť svoju postavu, nesmiete o úprave každodenného režimu zmýšľať ako o diéte, ale o zmene životného štýlu. A nie je teda fér balamutiť svojho partnera myšlienkou na návrat ku starému poriadku, keď sa k ničomu takému nechystáte. Nazvite svoj plán radšej túžbou žiť zdravšie. Pre vašu lásku to nebude znieť tak radikálne, a tým skôr vás vo vašom pláne podporí, alebo sa k vám dokonca aj pridá.

3. Zapojte partnera

Ak sa váš partner tejto myšlienke nebráni, aktívne ho zapojte do svojho plánu. Poproste ho, nech si s vami ide zabehať, vyrazte na prechádzku alebo na bicykel. Vo dvoch ide predsa všetko ľahšie. Buďte však opatrní so svojimi požiadavkami – zvoľte ich tak, nech nie sú v protiklade s plánmi vášho partnera, aby ste predišli prípadným konfliktom.

Ak váš partner nie je nadšeným športovcom, nájdu sa aj iné oblasti, s ktorými by vám v súvislosti s vaším cieľom mohol pomôcť. Tak napríklad už len tým, že vám umožní vyčleniť si čas na športovanie a prípravu jedla – postará sa v tej dobe o deti alebo pomôže s varením.

A v neposlednom rade komunikáciou o svojom rozhodnutí docielite to, že vám nebude neúmyselne hádzať polená pod nohy – nebude vás ponúkať čokoládovou tortou, nebude vám nechávať sladkosti na očiach, nebude podporovať negatívne názory vašich blízkych o zmene vášho životného štýlu, atď.

4. Nerobte z toho druhého policajta

Zdá sa vám to ako dobrý nápad, poprosiť partnera, aby vás strážil a prípadne pokarhal vždy, keď máte tendenciu odchýliť sa od svojho predsavzatia? Rozhodne to nerobte! Zapojiť partnera áno, takto ale nie. Po prvé, vaše činy sú vašou zodpovednosťou, a nie je fér prenášať toto bremeno na vášho partnera, a po druhé, budete mať ešte väčšmi tendenciu porušovať svoj plán – kedykoľvek vás partner nevidí. Čo je dosť často na to, aby ste kilá skôr priberali než ich zhadzovali.

5. Nezáviďte

Váš partner je možno tým šťastlivcom, ktorý môže jesť všetko čo chce a nepriberie ani deko. A vy musíte vyvinúť značné úsilie, aby ste dosiahli postavu, ktorú on dostal do vienka od prírody. Je to svojím spôsobom nespravodlivé, ale rozhodne by vás to nemalo demotivovať alebo dokonca rozčuľovať. Každý sme sa skrátka narodili s inými predpokladmi. Vy ani váš partner s tým nič urobiť nemôžete a sebaľútosť vám rozhodne nepomôže dosiahnuť svoje ciele.

Zamerajte sa radšej na seba, na svoje predsavzatia a nekazte váš vzťah negatívnymi emóciami o niečom, čo ani jeden z vás nemá tú moc ovplyvniť.

Predovšetkým ale nezabúdajte, že váš vzťah nie je len o jedle. Nemusíte si objednať vysoko kalorické jedlo preto, aby ste si užili večeru so svojím partnerom. A ten tiež neplní iba funkciu spoločníka pri obedoch a večerách. Máte spolu určite viac čo zdieľať než len syrovú pizzu. Nedávajte teda prichádzajúcim zmenám väčší význam, než je nutné.

O autorke článku:

Susan Bowerman je zástupkyňou riaditeľa pre Centrum zdravej výživy pri kalifornskej univerzite (UCLA). Pôsobí zároveň ako odborná konzultantka spoločnosti Herbalife. Je široko uznávanou dietologičkou a certifikovanou špecialistkou v oblasti tzv. Diétneho športu. Vlastní magisterský titul z potravinárskej vedy a výživy a jej rozsiahle vedomosti z odborov, ako je kontrola telesnej hmotnosti, športová výživa, bezpečnosť potravín alebo vzdelávania spotrebiteľov v rámci komplementárnej medicíny, sú neustále žiadané športovcami, celebritami aj majiteľmi reštaurácií. Susan Bowerman pravidelne prispieva svojimi článkami o zdraví do denníka Los Angeles Times a je tiež autorkou receptov a zdravotných odporúčaní v knihe Davida Hebera „Akú farbu má vaša diéta?“.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.