Ako získať sebadôveru?

1. Naučte sa úprimne pochváliť a prijať kompliment

Väčšina žien samu seba podceňuje, nepozná svoje silné stránky. Potom si nevedia užiť vlastné ocenenie, ani ocenenie od druhých. Skúste nepovažovať za automatické a samozrejmé všetko čo viete a zvládate. Naučte sa pochváliť samu seba a oslavujte aj tie najmenšie úspechy. Zamerajte sa na hľadanie silných stránok. Zrekapitulujte si každý večer čo sa vám podarilo a za čo ste vďačná. Nešetrite úprimnou pochvalou druhých. Je to ako bumerang, ktorý sa vám vráti možno práve vo chvíli, keď to budete potrebovať.

2. Každodenná afirmácia

Afirmácia – pozitívne tvrdenie – je technika, ktorá vám pri každodennom využívaní pomôže nielen získať sebadôveru, ale sa aj posunúť dopredu a docieliť tak životnú spokojnosť. Začnite maličkosťami. Rozhodnite sa, že vaše prvé myšlienky po zobudení sa budú pozitívne vo vzťahu k sebe samej: „Som dobre naladená.“ „Cítim sa oddýchnutá a svieža.“ Pri pohľade do zrkadla môžete pokračovať: „Dnes vyzerám skvele.“ Zakážte si hovoriť negatívne sebahodnotenie, že máte hrozné kruhy pod očami alebo niekoľko kíl navyše. Každý deň si povedzte aspoň päť ocenení.

3. Majte sa rada

Ak má žena rada samu seba, potom je zdravé aj jej sebavedomie. Nezameriavajte sa na to, čo si o vás myslia druhí. Dôverujte si, nehanbite sa za svoje názory, za svoju osobnosť. Naopak, užívajte si to, kým ste. Ak sa prijmete taká, aká ste a naučíte sa mať rada samu seba, urobíte prvý krok k životnej spokojnosti.

4. Nekritizujte, buďte pozitívne naladené

Nekritizujte sa deštruktívne. Ak nie ste s niečím spokojné, tak to skúste riešiť. Namiesto „Vyzerám hrozne,“ skúste pomenovať, čo sa vám na sebe nepáči („Mám hrozné kruhy pod očami“) a ak je to zmeniteľné, rozhodnite sa, čo s tým idete robiť (budem viac spať, kúpim si krém a pod…). Čo sa nedá zmeniť prijmite ako súčasť vašej osobnosti. Nekritizujte ani druhých a nebojte sa ich kritiky. Správajte sa k ostatným tak, ako by ste si priali, aby sa správali oni k vám. Kritika pri nedostatočnom sebavedomí brzdí, pochvala naopak motivuje k rozvoju.

5. Zastavte sa a buďte pozitívna

Nikam sa neponáhľajte. Uvedomte si, že najcennejší okamih je teraz a tu. Nevracajte sa neustále do minulosti a nebojte sa budúcnosti. Určite si priority tak, aby ste boli väčšinou spokojné s tým, ako trávite čas, aby boli uspokojené aj vaše potreby a záujmy. Užívajte si každý deň a všetko čo robíte. Iba tak budete mať pocit zmysluplnosti života. Hektický život spôsobuje, že často nevieme ako nám ubehol rok alebo dva a čím boli naplnené. Výsledok je pocit nespokojnosti, ktorý neprospieva zdravému sebavedomiu. Pozitívne emócie prospievajú telu aj „duši“. Narovnávajú chrbát, dodávajú životnú energiu, upevňujú sebadôveru.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.