Prieskum Dove odhalil, že slovenské ženy si neveria

Aktuálny prieskum[1] značky Dove sa zameral na to, ako sa vnímajú a hodnotia slovenské ženy. Jeho výsledky odhalili, že Slovenkám chýba sebavedomie. Iba 2 % respondentiek sa dokáže opísať ako krásne. Najčastejšie sa naopak hodnotia ako priemerné (22 %). Napriek tomu sa ale v takmer 70 % stotožňujú s tvrdením, že väčšina žien nevie, ako krásne v skutočnosti sú. Značka Dove chce svojím novým lokálnym projektom #smekrasne, ktorého tvárou sa stala zástupkyňa z radov tuzemských žien, inšpirovať Slovenky k zmene. Prvým krokom k získaniu sebadôvery, ktorý odporúčajú aj psychológovia, je totiž naučiť sa pochváliť samu seba.

Dove - sme krásne - www.modernysvet.skAktuálny prieskum[1] značky Dove sa zameral na to, ako sa vnímajú a hodnotia slovenské ženy. Jeho výsledky odhalili, že Slovenkám chýba sebavedomie. Iba 2 % respondentiek sa dokáže opísať ako krásne. Najčastejšie sa naopak hodnotia ako priemerné (22 %). Napriek tomu sa ale v takmer  70 % stotožňujú s tvrdením, že väčšina žien nevie, ako krásne v skutočnosti sú. Značka Dove chce svojím novým lokálnym projektom #smekrasne, ktorého tvárou sa stala zástupkyňa z radov tuzemských žien, inšpirovať Slovenky k zmene. Prvým krokom k získaniu sebadôvery, ktorý odporúčajú aj psychológovia, je totiž naučiť sa pochváliť samu seba.

PhDr. Tatiana Lesayová

 

Slovenské ženy si neveria

Slovenky hodnotili svoj vzhľad v aktuálnom prieskume* značky Dove a vo väčšine prípadoch sa opísali skromne či neutrálne ako priemerné (22 %), dobre vyzerajúce (16 %) alebo prírodné (15 %). Ako krásne sa vidí len 2 % z opýtaných, až takmer 70 % ale pritom tvrdí, že väčšina žien si nie je vedomá svojej skutočnej krásy. Značka Dove im chce pomôcť uvidieť svoju krásu, a vďaka tomu získať väčšiu sebadôveru. „Človek by si mal uvedomiť kto je, a byť na to hrdý. Pokiaľ sa pozitívne prijímame po fyzickej aj psychickej stránke, je to signál zdravého sebavedomia. Naopak, ak sme nespokojní a hodnotíme sa príliš kriticky, hromadia sa v nás negatívne emócie, sme chronicky frustrovaní a stresovaní, čo má výrazný vplyv aj na naše zdravie“, uviedla psychologička PhDr. Tatiana Lesayová.

#smekrasne

Dove 1. februára 2016 spustil webovú stránku www.smekrasne.sk, prostredníctvom ktorej chce inšpirovať slovenské ženy k zmene svojho často neprimerane kritického hodnotenia. Nabáda ich k vnímaniu vlastnej krásy – „Prebuďte svoje sebavedomie a inšpirujte ním ostatné Slovenky!“ Aj psychológovia odporúčajú ženám naučiť sa chváliť. „S kladným ohodnotením seba samej má problémy väčšina Sloveniek. Či už kvôli tomu, aké vzorce si nesú z detstva, kvôli spoločenským vplyvom, ale aj tlaku, ktorý na seba vyvíjajú samy. Pre posilňovanie vnútorného sebavedomia je potrebné krok za krokom urobiť niečo každý deň, aby bolo možné z neho čerpať aj v ťažkých alebo nepríjemných chvíľach. Jedným z možných riešení je technika tzv. afirmácií – pozitívnych tvrdení, ktoré posilnia našu sebadôveru. Napríklad, keď sa ráno žena pozrie do zrkadla a povie si: „Dnes vyzerám výborne“, zhrnula PhDr. Tatiana Lesayová, ktorá sa špecializuje práve na oblasť sebavedomia. Všetky dámy tak vďaka Dove môžu urobiť prvý krok, keď svojím anonymným hlasom na microsite www.smekrasne.sk zvýšia počet krásnych žien a motiváciu budú ďalej šíriť medzi svoje mamičky, sestry, dcéry či kamarátky. Na webovej stránke môžu Slovenky zdieľať svoje príbehy, ozdobiť si facebookovú profilovú fotografiu zlatou holubicou a za svoju odvahu získavať odmeny od značky Dove. Projekt vyvrcholí v septembri 2016, kedy Dove vyhlási, koľko slovenských žien si je už vedomých svojej krásy.

[1] Market Research Think, december 2015, 500 respondentiek

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.