Dopyt po ojazdených autách raketovo rastie AAA AUTO otvorí nové pobočky

Zákazníci skupiny AAA AUTO vyžadujú stále mladšie a menej jazdené vozidlá. Tiež si ich stále viac vyberajú prostredníctvom internetových stránok alebo mobilnou aplikáciou. Rapídne tak rastie aj podiel takto zobchodovaných automobilov. AAA AUTO reaguje rozširovaním pobočiek vo všetkých 4 krajinách, kde pôsobí ako najväčší stredoeurópsky predajca jazdených vozidiel.

Slovenskí motoristi však vyčnievajú aj zo stredoeurópskych štatistík, požadujú mladšie, menej jazdené a tak aj drahšie vozidlá. Podľa kontinuálneho sledovania trhu, ktoré AAA AUTO analyzuje zo všetkých dostupných inzertných auto serverov u konkurencie a tiež podľa vlastných výkupných a predajných dát, bolo v mesiaci marec na slovenskom trhu inzerovaných 46 tisíc jazdených vozidiel. Celkom bolo zadaných o 6 tisíc inzerátov viac než minulý mesiac.

„Je viditeľné, že na začiatku sezóny rýchlo rastie ponuka jazdeniek na Slovensku. Z tohto dôvodu budeme aj v tomto roku rozširovať sieť pobočiek. Na Slovensku a v Českej republike otvoríme tento rok po jednej pobočke, niekoľko ďalších aj v Poľsku a v Maďarsku. Na Slovensku, kde už pôsobíme v každom kraji minimálne jednou pobočkou, sa budeme rozhliadať po mestách s viac ako 30 000 obyvateľmi. Vlani sme otvorili pobočku v Trnave a spolu s tohtoročnou bude mať Slovensko najhustejšiu sieť našich autocentier s počtom 14 pobočiek. Na jednu pobočku tak pripadá približne 386 000 obyvateľov,“ uviedla generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová

Slováci boli v roku 2015 ochotní za ojazdené vozidlo minúť takmer 11 600 eur, pričom v Českej republike len 6 700 eur a v Poľsku dokonca iba 4 800 eur.  V marci 2016 klesla cena vozidla na Slovensku v priemere na 10 547 eur. „V AAA AUTO predávame autá s priemernou cenou 6 422 €, čo potvrdzuje našu pozíciu predajcu s najvýhodnejšími cenami na trhu,“ povedala Topolová.

Najmladšie vozidlá  (9,3 roka) požadovali minulý rok na Slovensku, najstaršie v Poľsku (11,9 roka). V Českej republike činí priemerný vek jazdeného vozidla rovných 10 rokov.  Jarné mesiace zrazili na Slovensku vek vozidiel dokonca na priemer 8,6 roka. Priemerný nájazd však zase spadol na 150 669 km oproti priemeru za minulý rok, ktorý bol približne 147 tisíc kilometrov.

V Českej republike sa počet najazdených kilometrov za rok 2016 pohyboval v priemere 148 tisíc a v Poľsku a Maďarsku ukazoval odometer priemernej jazdenky zhodne 169 tisíc najazdených kilometrov. Tiež vzrástol  podiel vozidiel, ktoré si zákazníci vyberajú na internete a cez mobilnú aplikáciu. V sieti AAA AUTO sa za posledné dva roky zvýšil zhruba o desať percentných bodov na 80 %, čo v rámci skupiny reprezentuje asi 50 000 automobilov. A približne 5000 áut si klienti cez internet rovno zakúpia na export.

V roku 2015 zaevidovala skupina AAA AUTO na Slovensku, v Českej republike, v Poľsku a v Maďarsku až 16 miliónov unikátnych návštevníkov, a z toho pre slovenský web AAA AUTO to bolo viac ako 12 miliónov návštev a 3,3 milióna unikátnych návštevníkov. Približne o 20% sa tiež zvýšila návštevnosť webu spoločnosti prostredníctvom počítača alebo chytrého telefónu. Vlastnú aplikáciu pre smartphony uviedla spoločnosť AAA AUTO do prevádzky vo februári 2014, a to pre operačné systémy Android a iOS.

Podiel zákazníkov, ktorí si vyberajú auto na webe, neustále rastie a teraz tvorí prakticky 80 percent predajov, čo je v rámci skupiny AAA AUTO zhruba 50.000 vozidiel ročne v ČR, SR, Poľsku a Maďarsku. Na pobočky si zákazníci prídu prakticky iba vyskúšať a fyzicky prehliadnuť vybraný automobil, aby sa uistili, že jeho popis na webe súhlasí s realitou,“ uviedla Topolová. „On-line predaj jazdených vozidiel sa v západnej Európe pozvoľna rozvíja a zákazníci si na neho začínajú zvykať. V regióne strednej a východnej Európy sme skutočne priekopníkmi,“ dodala.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.