Obchody s poctivými slovenskými potravinami

DSCF1751Keďže sama nakupujem v týchto obchodoch, teším sa ak sa otvorí nová predajňa, teraz síce neotvárajú novú prevádzku, ale oslavujú štvrté narodeniny.

A prečo tu nakupujem? Lebo v obchodoch Starý otec ponúkajú  skvelé slovenské výrobky, čerstvé, lahodné a väčšinou si zoberiete aj ďalší a ďalší, lebo jednoducho neviete odolať…

Jozef Piroško, prevádzkový riaditeľ siete poctivých slovenských potravín Starý Otec  a Jana Bagiová, manažérka pre produktové portfólio nám porozprávali o myšlienke a zrode týchto obchodov a spýtali sme sa aj na výrobky.

 

DSCF1537

 

Prečo ste sa rozhodli, že sa vrátite k tradičným surovinám a otvoríte sieť obchodov so slovenskými výrobkami?

História Starého Otca siaha do roku 2011. V tom čase bola situácia na slovenskom potravinárskom trhu pomerne nelichotivá. Záujem ľudí si získavali predovšetkým nadnárodné obchodné reťazce, ktoré silnou cenovou politikou likvidovali malých lokálnych predajcov. Slovenský trh zaplavovalo množstvo lacných a nekvalitných potravín zo zahraničia. Slovenskí farmári, pestovatelia a malí výrobcovia neboli schopní čeliť prílevu lacných dotovaných produktov a postupne svoje výroby redukovali alebo zatvárali. Klasické produkty začali strácať svoju tvár – v honbe za nižšou cenou sa začali stále viac používať náhrady a chémia, ktorá mala aspoň čiastočne prinavrátiť potravinám pôvodnú chuť.

Vznik Starého Otca mal evokovať návrat k tradičným surovinám a technológiám a od začiatku bolo jasne stanovené, že sa bude orientovať výlučne na slovenské produkty. Prvá väčšia akcia Starého Otca sa uskutočnila pred Veľkou nocou v roku 2011. V rámci Bratislavy sa neadresne rozdistribuovalo 20.000 letákov s niekoľkými tradičnými produktami – údené stehno, jaternice, krvavnice, tlačenka, dva druhy klobás a slanina. Bez akejkoľvek kamennej predajne, marketingovej podpory a s nulovou znalosťou značky sa podarilo predať zhruba 700 kg údenín. Výsledok tejto akcie spočíval v poznaní, že na trhu existuje záujem o kvalitné potraviny. Keďže sa v tom čase na tento segment spotrebiteľov nikto neorientoval, pre koncept Starého Otca preto vznikla zaujímavá príležitosť. Našli sa ďalší slovenskí výrobcovia a v máji 2012 sa otvorila prvá predajňa s názvom Starý Otec v Galérii Cubicon v Mlynskej doline. Dizajn predajne sa podriadil myšlienke – drevená konštrukcia s dreveným stropom, drevené regále ozdobené madeirou, rustikálne lustre. Začínalo sa približne so 120 produktami od 15 výrobcov. Pre porovnanie – dnes je dodávateľov viac ako 70 a produktov okolo 450 – hovorí Jozef Piroško.

Záujem o výrobky rastie, kde získavate suroviny a kde sa vyrábajú?

klobasa_mufloniaDo konca roka 2012 otvoril Starý otec ešte tri predajne, z nich najmä predajňa v Avione výrazne prispela k zvýšeniu povedomia o značke. Následne tri roky po sebe sa otvárali každý rok tri nové predajne. Dnes tvorí  sieť 12 predajní a plánujú sa ďalšie. „Svoju pozornosť sme neorientovali ovci_jogurtvýlučne na konečný predaj. Od začiatku bolo jasné, že obchod, ktorý má mať perspektívu, musí mať nielen kvalitný, ale aj jedinečný sortiment. Preto sme si v roku 2013 prenajali v Moste pri Bratislave klasickú rodinnú pekáreň, kde sme začali vyrábať produkty špeciálne pre Starého Otca. Rovnako sme si v roku 2014 prenajali aj mäsovýrobu v Jablonici. Tak sme zároveň získali aj absolútny dohľad nad procesom výroby niektorých našich kľúčových produktov. V roku 2015 sme postavili úplne novú pekáreň v Bratislave a prebudovali a zmodernizovali mäsovýrobu v Jablonici“, s radosťou nad pokrokom spoločnosti hovorí Jozef Piroško. On sám stál s Janou Bagiovou pri zrode celej značky a konceptu, preto mu na smerovaní a budúcnosti veľmi záleží. „Od začiatku som cítil, že je potrebné celý projekt spojiť so silnou filozofiou značky. Mottom Starého Otca sa teda stalo úsilie prinášať ľuďom také produkty, ktoré by mohli bez obáv konzumovať sami, alebo ich dať svojim deťom. Toto sa nám darí napĺňať prostredníctvom troch základných kameňov alebo pilierov, na ktorých stojí celá existencia firmy: slovenské produkty, kvalitné suroviny, bezpečné prídavné látky“ dodáva Jozef Piroško.

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.