Zašportujte si počas leta

Ilustracne fotoAk milujete letné slnečné dni, strávte ich inak ako leňošením pri vode. Stavte na pohyb, či už na horách alebo pri loptových alebo raketových hrách na pláži. Opatrnosti však nikdy nie je dosť, najmä, ak počas celého roka sedíte v práci a rozhodli ste sa rozhýbať až počas leta. Začnite pomaly a vyberte si šport, ktorý vám ulahodí.

Pohyb všade naokolo

Pohyb nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako sa zdokonaliť, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia. Športovaním sa zbavíte depresií a doprajete telu relax, ktorý potrebuje po každodennej práci v strese. Navyše si vyformujete perfektnú postavu a vybudujete si aj pevnú imunitu. Rozhodne nešetrite a zabezpečte si kvalitnú obuv, primeraný športový odev, prípadne palice, ak plánujete zdolať zopár turistických chodníčkov. Ak sa chystáte na bicykel, nezabúdajte na prilbu, pitný režim, rukavice ani slnečné okuliare. Dbajte na svoju bezpečnosť. Dokonca aj pláž, či breh jazera môžu byť hrozbou v podobe drobných zranení, zlomenín alebo vykĺbení. Športujte opatrne a v prírode sa správajte zodpovedne.

Stavte aj na šport a jedálniček

Najdôležitejšie zo všetkého je začať. Zmena životného štýlu začať si vyžaduje nielen nájsť si športovú aktivitu, ale upraviť si aj jedálniček. Pohyb je pritom zásadný krok pre ľudský organizmus. Nájdite si šport, ktorý vás bude baviť, a ak nie ste príliš športovo založení, skúste napríklad dynamickú chôdzu, či už v podobe prechádzky v prírode, chôdze do práce alebo so športovými paličkami (tzv. nordic walking). Začnite nenáročným terénom a postupne si pridávajte náročnosť aj dĺžku trasy.

Raketové hry pre každého

Patríte k ľuďom, ktorí majú radi dynamiku, rýchlosť, presnosť a akciu? Chcete si vycibriť svoj postreh, reakcie, ale aj kondíciu? Neváhajte a chopte sa rakety. Či už si vyberiete tenis, softball, squash alebo badminton, všetky vás prenesú do sveta najrýchlejších raketových športov. Počas jediného zápasu dokážete nabehať niekoľko kilometrov, a to sa určite zíde každému organizmu.

Plávanie sa vyplatí!

Plávanie je ideálny spôsob ako sa udržať fit po celý rok. Či už si vyberiete plávanie v bazéne alebo v jazere, dbajte na bezpečnosť a správne pohyby tela. Pri plávaní je chrbtica prinútená zaujať správnu polohu, pohyby vo vode sú plynulé, vykonávané proti miernemu odporu vody. Plávaním si zlepšíte celkovú kondíciu a precvičíte nielen veľké svalové skupiny, ale aj drobné svaly, ktorých zapájanie si ani neuvedomujete. Navyše plávanie nezaťaží kĺby tak, ako behanie.

Dynamika alebo pokoj?

Ak sa chcete zapotiť a zbaviť sa pár kíl, hodiny tanca alebo aerobicu sú vhodné práve pre vás. Spojenie hudby a pohybu je ideálne pre rozvoj telesnej aj duševnej pohody organizmu človeka. Pohyb pri tanci je zábavou a aerobic navyše používa rôzne druhy pomôcok ako fitlopty a schodíky. Dynamiku a adrenalín môžete zažiť aj na dvoch kolesách. Bicyklovanie prebudí novú energiu, efektívne spáli tuk, posilní imunitný systém a preventívne zasiahne proti srdcovocievnym ochoreniam. Ak nemáte radi dynamický pohyb, vyskúšajte jogu. Duševné a fyzické prepojenie vás zbaví neželaného stresu. Joga je šport, ktorý môžete poctivým, pomalým a precíznym cvičením vyšperkovať k dokonalosti aj v priestoroch vlastnej obývačky. Cieľom je na začiatku porozumieť tomu, čo je samotná joga. Pustiť sa do cvičenia jogy je jednoduché v rámci svetskej stránky, pretože potrebujete iba podložku a uterák, nič ďalšie špeciálne nevyžaduje. Cieľom je, aby si človek vďaka joge našiel životné tempo a celkový spôsob žitia, ktorý mu pomôže nadobudnúť vlastnú osobnú rovnováhu a harmóniu. Počas leta môžete navyše cvičiť aj vonku napríklad v parku.

Enzýmy v lekárničke

Ak odchádzate na dovolenku a obávate sa opuchov alebo úrazov, nezabudnite sa vybaviť aj niečím navyše. Zabaľte si so sebou lekárničku a doplňte ju okrem leukoplastov, obväzov aj enzýmovým liekom Wobenzym. Pomože Vám, ak Vás trápia opuchy pri cestovaní v aute alebo autobuse. A ak sa aj napriek všetkým opatreniam pritrafí úraz, nezúfajte. Účinnú a rýchlu pomoc nájdete práve v enzýmoch. Je známe, že zranenie pohybového aparátu pekelne bolí a dokáže vás vyradiť z bežných povinností na dlhší čas. Skrátiť pobyt v nemocnici a rovnako aj čas domáceho liečenia je však možné. Nielen dodržiavaním pokynov lekára, ale aj pomocou zvonku. Aj samotní špičkoví športovci poznajú kúzlo enzýmov, ktoré dokážu urýchliť hojenie a zlepšiť pooperačné stavy. A tí už niečo o zraneniach vedia.

Čo robiť, ak sa pritrafí úraz?

Hlavným sprievodným javom každého úrazu či poranenia je totiž zápal. Zápalová reakcia je v podstate prostriedkom „opravy“ nášho tela, ktoré sa so zranením takýmto spôsobom vyrovnáva. Čo teda zaberá na výrony, podliatiny, opuchy a zlomeniny? Enzýmy! Cielene „namiešané“ zmesi enzýmov, ktoré komplexne účinkujú pri prekonávaní zápalov po úrazoch a poraneniach. Skracujú dobu hojenia, pretože urýchľujú vstrebávanie opuchov a krvných podliatin. Rovnako tlmia bolestivosť poraneného miesta. To všetko vedie k zlepšeniu pohyblivosti postihnutých kĺbov, svalov a šliach, a tým aj ku kratšej práceneschopnosti a dobe potrebnej k úplnému vyliečeniu. Správny kokteil enzýmov nájdete v lieku Wobenzym. Tento voľno predajný liek by sa mal stať súčasťou vašej povinnej výbavy pri ceste na dovolenku, za športom, najmä ak vás čaká intenzívna a nárazová telesná aktivita, na ktorú netrénované telo nie je zvyknuté. Užiť by ste ho mali čo najskôr po úraze a pri užívaní sa treba dôsledne riadiť príbalovým letákom. Takže nezabudnite – či už na výlete za turistikou, alebo po páde z bicykla – majte po ruke tradičný enzýmový liek.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.