3. ročník Národných dní na podporu ekonomiky Slovenska 10. – 16. október

Práve tieto dni sú venované aktivite, kedy si ako občania máme viac ako inokedy  uvedomiť, že spoločne vieme svojím nákupným správaním pomáhať roztáčať slovenskú ekonomiku. V tieto dni máme nakupovať a aktívne si pýtať v obchodoch nielen domáce potraviny, ale aj na Slovensku vyrobené priemyselné výrobky a objednávať si v reštauráciách jedlá zhotovené zo slovenských surovín.
Občianske združenie Kvalita z našich regiónov, spoločne s občanmi a partnermi Národných dní Pýtajme si slovenské, môže s hrdosťou konštatovať, že nie sme ľahostajní a záleží nám na tom, v akej krajine budeme žiť.
Minulý rok sa do kampane zapojilo a svojím nákupným správaním podporovalo národnú ekonomiku viac ako 1 000 000 občanov Slovenska!  
„Myslím si, že je na čom stavať. Tieto čísla potvrdzujú mohutný záujem ľudí zapojiť sa do národnej aktivity Pýtajme si slovenské. To je aj dôvod , ktorý nás povzbudzuje vytrvať a prinášať stále nové témy, súvisiace s podporou makroekonomiky Slovenska a vzdelávať, prečo je dôležité nakupovať práve domáce výrobky.  Nemôžeme sklamať ich dôveru!“ predsedníčka Občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov, Bohumila Tauchmannová.  
„Kampaň „Pýtajme si slovenské“ pozná približne tretina obyvateľov Slovenska a takmer tri štvrtiny z nich sa aj v tomto roku plánuje do tejto kampane zapojiť.  Veľká väčšina zo všetkých obyvateľov, až takmer  90 percent, v takýchto  kampaniach vidí zmysel hlavne z dôvodu zlepšovania ekonomiky Slovenska nákupným správaním, a tým vlastne aj samých seba,“ povedal Rastislav Kočan, obchodný riaditeľ GfK Slovakia.
Zásady a ciele kampane   Pýtajme si slovenské projektu Kvalita z našich regiónov
Zmysel Národných dni – Pýtajme si slovenské spočíva v uvedomení a povzbudení občanov v presvedčení, že spoločne môžeme pozitívne ovplyvniť to, v akej krajine budeme žiť.
Neuprednostňuje žiadne symboly označovania slovenských produktov Národné dni na podporu ekonomiky Slovenska podporujú kúpu všetkých výrobkov, ktoré sú označené rôznymi označeniami na základe ktorých spotrebiteľ vie odlíšiť domáci produkt od zahraničného.  Podporuje kúpu potravín, priemyselného tovaru, ako aj služieb, ktoré ponúkajú domáce Vzdeláva spotrebiteľa ako funguje makroekonomika a ako môže každý jeden z nás pozitívne prostredníctvom svojho nákupného správania sa podieľať na zlepšení kvality nášho života. Aký dopad má naše nákupné správanie na štátny rozpočet a tým aj na zamestnanosť, zlepšenie školstva, zdravotníctva, infraštruktúry Slovenska. Dlhodobým cieľom je, aby takéto nákupný patriotizmus v prospech domáceho, nebol len záležitosťou pár dní v roku, ale aby sme to, prečo je dôležité nakupovať slovenské, mali na pamäti každý deň.
Komunikácia s občanmi prináša výsledky  
Zistenia GfK Podľa prieskumov spoločnosti GfKtakmer 80 percent obyvateľov vie pri nákupoch bežnej spotreby dobre rozoznať slovenské výrobky. Tento pomer sa oproti minulému roku výrazne nezmenil.  Necelé dve tretiny spotrebiteľov si myslia, že na pultoch obchodných reťazcov nie je dostatok slovenských potravín.  Viac ako polovica ľudí nakupuje v súčasnosti viac slovenských výrobkov ako v predchádzajúcich rokoch.  Najväčšia časť spotrebiteľov, vyše 60 percent, by preferovala jednotné logo označovania kvalitných slovenských výrobkov.  

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.