• Vyhľadávač

  • O stránke

    Táto stránka vám prináša informáce, ktoré sú pre vás dôležité....


  • Kategórie

  • Chodíte na preventívnu lekársku prehliadku?

  • Kalendár

    jún 2017
    Po Ut St Št Pi So Ne
    « máj   júl »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Najnovšie

  • Meta


Cvičenie s vysokou intenzitou fyzickej aktivity  môže byť aj u 20-ročných žien rizikovým faktorom. Fyzioterapeutka PhDr. Magdaléna Hagovská, PhD., Cert. MDT,vysvetľuje: „ Cvičenie s vysokou mierou fyzickej aktivity predstavuje nadmerný tlak  na svaly panvového dna, ktoré sú extrémne napínané a následne dochádza k ich oslabeniu.  Zvyšuje sa riziko vzniku úniku moču.  V rámci výskumu sme mierne ťažkosti s únikom moču  zaznamenali u 72 (14,3%) športovkýň z celkového počtu 503 športovkýň,  s priemerným vekom 21,14 roka.  Každá 7. športovkyňa v sledovanom súbore udala ťažkosti s únikom moču počas vykonávania vysokej  intenzity športovej aktivity. Športovkyne tiež nie sú informované, že existuje vzťah medzi zvýšenou fyzickou aktivitou a únikom moču.“

Pozor na silové cvičenia a skoky

Dr. Hagovská a spolupracovníci tiež zistili, že športovkyne, s odmeranou vysokou intenzitou fyzickej námahy majú až 2,5 násobne väčšiu šancu dostať inkontinenciu moču, v porovnaní s nešportovkyňami. Je dokázané, že intenzívna fyzická aktivita vykonávaná 3-krát do týždňa po dobu jedného roka u bezdetných žien je porovnateľná  so záťažou počas tehotenstva a pôrodu. K rizikovým športom patria také, ktoré obsahujú skoky, napr. na trampolíne, alebo silové cvičenia – napr. fitness, cross-fit a pod.  Vyššie percento inkontinencie je u atlétok, basketbalistiek a volejbalistiek. Ženy, ktoré vykonávajú tréning s vysokou intenzitou fyzickej aktivity, by mali po každej hodine tréningu uskutočniť  5 – 10 sťahov panvového dna, aby maximálne a rýchlo stiahli  svaly panvového dna počas výskokov. „Kľúčom je robiť cvičenie správne. Až 30 % žien robí kontrakcie nesprávne. Následkom môže byť žiadny efekt cvičenia alebo zhoršenie príznakov. V prípade pochybností vyhľadajte odbornú  pomoc  špecializovaného fyzioterapeuta,“ odporúča  Dr. Hagovská.  K dispozícii je  DVD s cvikmi zameranými na precvičovanie panvového dna a tiež brožúry a letáky.

Počúvajme signály svojho tela

Inkontinencia sa môže vyskytnúť u všetkých vekových kategórií a nepodceňujme ju. „Majme sa v moci, inak budeme v ne-moci.  Sme to my, kto to „má v moci“. So svojim telom žijeme od narodenia a poznáme ho lepšie, ako ktokoľvek iný. Počúvajme jeho signály. Únik moču je jedným z nich. Hovorí nám, že máme oslabené svaly panvového dna alebo zápal močových ciest. Lekár nám môže poradiť, pomôcť. Je potrebné si uvedomiť, že iba vďaka našej aktivite, správnej diéte a vhodnému cvičeniu, vieme únik moču vyriešiť. Veci sú v našich rukách,“  vyzdvihuje posolstvo Týždňa kontinencie M. Laščeková.


Leave a Reply


*