• Vyhľadávač

  • O stránke

    Táto stránka vám prináša informáce, ktoré sú pre vás dôležité....


  • Instagram

    Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

  • Kategórie

  • Chodíte na preventívnu lekársku prehliadku?

  • Kalendár

    máj 2019
    Po Ut St Št Pi So Ne
    « apr   jún »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • Najnovšie

  • Meta


Slovensko počas posledných mesiacov ukázalo, že sa dokáže spojiť pre dobrú vec a inak tomu nebolo ani počas Dňa narcisov 2019, kedy sme všetci spoločne vyjadrili spolupatričnosť onkologickým pacientom pripnutím narcisu na odev a mnohí podporili tento výnimočný deň aj finančne. Rok 2019 priniesol napriek nepriazni počasia rekordný výsledok.

 Predbežný hrubý výnos zbierky vo výške 1 060 000 EUR  (bude upravený o výnosy výsledkov spracovaných mobilnými operátormi zo zasielania SMS do 60 dní od konania zbierky) bude v priebehu roka použitý na veľa užitočných projektov pre onkologických pacientov. Keďže na Slovensku pribúda ročne 34.000 ľudí s diagnózou rakovina, je dôležité mať možnosti a prostriedky mnohým z nich pomôcť.

Do Dňa narcisov bolo zapojených 786 spoluorganizátorov, ktorí zastrešovali 15 493 dobrovoľníkov v uliciach Slovenska. Celkový obnos vyzbieraný do pokladničiek dobrovoľníkmi predstavuje sumu:

1 041 988,70 EUR. Predbežný výnos navýšili i anonymné príspevky na účet Dňa narcisov, pribudne ku nemu ešte suma SMS zbierky či dary z on-line portálov a od produktových partnerov. Odhadovaná čiastka týchto príspevkov predstavuje sumu cca 50 000 EUR, preto predpokladáme finálny výnos na úrovni cca 1 100 000 Eur. Tento bude komunikovaný v priebehu mesiaca jún po obdržaní vyššie uvedených čiastkových výsledkov od partnerov. Pôjde o najvyšší výnos v 23-ročnej histórii zbierky Deň narcisov.

 

 „Každý rok sme vďační za darovanú sumu peňazí nech je akákoľvek. Aj tento rok sme vynaložili maximálne  úsilie na organizáciu a komunikáciu našej jedinej zbierky, ktorej výnos je určený primárne na podporu onkologických pacientov v rôznych formách. Napriek mimoriadne nepriaznivému počasiu, ktoré prevládalo celý deň, nás rekordne najvyšší výnos úprimne teší a povzbudzuje. Ďakujeme všetkým, ktorí vyjadrili svojím príspevkom podporu onkologickým pacientom a prejavili ním i dôveru našej práci. Ďakujeme úprimne a s veľkou pokorou.“ Vyjadrila sa Ing. Eva Kováčová, výkonná riaditeľka Ligy proti rakovine.

 

Generálnym partnerom Dňa narcisov 2019 bola opätovne Nadácia Slovenskej sporiteľne: „Záleží nám na budovaní dlhodobých partnerstiev a podpore projektov, ktoré majú celospoločenský zásah. Ľudia z Ligy proti rakovine robia úžasnú prácu a pomáhajú tým, ktorí to veľmi potrebujú. Preto sme sa už tretí rok stali hrdým partnerom Dňa narcisov a podporili ho nielen finančne, ale aj prostredníctvom aktívneho dobrovoľníctva. Tiež sme priniesli moderné a pohodlné spôsoby platenia, aby sa ešte viac ľudí zapojilo do tejto zbierky.“ Dodáva Danica Lacová, správkyňa Nadácie Slovenskej sporiteľne.

 

AKO BUDE POUŽITÝ VÝNOS ZO DŇA NARCISOV?

Finančné prostriedky vyzbierané počas Dňa narcisov použije LPR na pokračovanie v realizácii overených a užitočných projektov, ktoré sú určené na konkrétnu pomoc onkologickým pacientom a ich rodinám. K ním patria: bezplatná Onkoporadňa (0800 11 88 11), Sieť psychológov – bezplatné individuálne i skupinové poradenstvo, Rodinná týždňovka, Relaxačné pobyty pre pacientov, Ubytovacie zariadenia pre rodičov detí liečených na rakovinu, Jednorazový finančný príspevok v hmotnej núdzi, programy, aktivity, rehabilitácia pre pacientov v Centrách pomoci LPR a pod. Z výnosu Dňa narcisov sa pravidelne podporujú aj aktivity zamerané na poskytovanie informácií pre verejnosť v oblasti prevencie a pacientom o jednotlivých onkologických diagnózach. Časť získaných zdrojov sa poskytuje i na obstaranie nevyhnutného prístrojového vybavenia nemocničným, zdravotníckym zariadeniam, paliatívnym oddeleniam, hospicom; finančne sú podporené tiež menšie občianske združenia pracujúce s onkologickým pacientom či výskum v oblasti onkológie.

KOMUNIKAČNÁ KAMPAŇ DŇA NARCISOV

Deň narcisov je najväčšia a najznámejšia fundraisingová udalosť, predstavujúca zdroj prostriedkov, ktoré zabezpečujú pomoc pre pacientov a poradenstvo pre zdravú populáciu. Pri akcii takého veľkého celoslovenského rozsahu je komunikačná kampaň nevyhnutnosťou. LPR v nej každoročne prináša nové posolstvo. Komunikačný koncept „NA KOHO MYSLÍŠ, KEĎ SI PRIPÍNAŠ NARCIS?“ naznačoval, že za každým narcisom je príbeh. Žiaľ, každý z nás vo svojom okolí pozná niekoho, kto trpí rakovinou. Obdobie komunikácie Dňa narcisov 2019 bolo od 1.4. do 17.4. Vďaka ústretovosti mediálnych partnerov prebehla komunikácia prostredníctvom všetkých druhov médií, OOH plôch a sociálnymi sieťami.

Hlasom hlavného kampaňového spotu bol dlhoročný priateľ a podporovateľ LPR, herec Ján Gallovič a niekoľko účinkujúcich, ktorí vymenovávajú na koho myslia, keď si pripínajú narcis. K Jánovi Gallovičovi sa na svojich sociálnych sieťach pridali aj iné známe tváre – influenceri, herci, moderátorky, blogerky, umelci. Liga proti rakovine ďakuje každému, kto sa z presvedčenia, že ide o užitočnú vec, takýmto spôsobom zapája do propagácie tohto dňa.

V rámci komunikácie sme počas zbierky využili potenciál množstva dobrovoľníkov, ktorí okrem pripnutia narcisu na znak spolupatričnosti s onkologickými pacientmi ponúkli prispievajúcim či sympatizantom aktuálny leták so súhrnom informácií, na aké preventívne prehliadky má človek nárok.

Hlavnou stránkou pre Deň narcisov je www.dennarcisov.sk a www.lpr.sk, prípadne Facebook fan page Liga proti rakovine (LPR) a Instagram.

TV Spot nájdete na: https://youtu.be/2xWR7khUIXw

Liga proti rakovine ďakuje všetkým, ktorí naplnili posolstvo tohtoročného Dňa narcisov, so spomienkou na ľudí s onkologickou diagnózou si práve pre nich pripli narcis, čím ich podporili morálne, finančne. Ďakujeme za dôveru, ktorá dáva zmysel našej práci už 29 rokov. Ďakujeme za podporu, ktorá umožňuje všetky projekty a služby poskytovať pre onkologických pacientov a ich rodiny bezplatne.


Leave a Reply


*