• Vyhľadávač

  • O stránke

    Táto stránka vám prináša informáce, ktoré sú pre vás dôležité....


  • Instagram

    Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

  • Kategórie

  • Chodíte na preventívnu lekársku prehliadku?

  • Kalendár

    august 2019
    Po Ut St Št Pi So Ne
    « júl    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Najnovšie

  • Meta


Čo vlastne znamená „Tchibo“? Prečo okrem kávy predáva napríklad aj nábytok a tričká vyrába z biobavlny? A ako zachraňuje táto kávová spoločnosť oceány?

Spoločnosť Tchibo je na trhu s kávou už od roku 1949. V tom čase bola káva luxusným tovarom. Zakladateľ Max Herz dostal skvelý nápad a začal posielať balíčky praženej kávy Gold Mocca záujemcom poštou. Spojil sa preto s arménským obchodníkom Carl Tchilling Hiryanom a vďaka tomu dostala spoločnosť názov Tchibo, čo je spojenie prvých slabík mena Tchilling a slova Bohne, teda nemeckého „zrnko“.

Pre dokonalú chuť kávy pražili jednotlivé sorty kávy oddelene a zostalo tomu tak dodnes, rovnako ako možnosť ochutnať šálku vybranej kávy skôr, než si kúpite celé balenie. Spočiatku verní zákazníci dostávali spolu s kávou drobné praktické darčeky do kuchyne, ktoré milovali. Tým sa v 70-tych rokoch zakladateľ Tchibo inspiroval a spustil regulérny predaj spotrebného tovaru do domácnosti, najprv v dvojtýždňových intervaloch. Dnes už prináša Tchibo každý týždeň 30 – 60 výrobkov z viac než troch štvrtín všetkých kategórií spotrebného tovaru – od šperkov cez kuchynské či kutilské potreby, oblečenie, šport, hračky až po posteľné návliečky a spodnú bielizeň. Na Slovensku je Tchibo od roku 1991 a v roku 2008 otvorilo v Bratislave svoj prvý kamenný obchod. Dnes už má na slovenskom trhu 16 kamenných predajní, jeden outlet a jeden pop-up store a, samozrejme, aj veľmi obľúbený internetový obchod www.tchibo.sk.

Nadštandardný prístup k zákazníkom je pre Tchibo štandardom. Tovar, objednaný online, je možné vyzdvihnúť aj na predajni a v prípade nespokojnosti ho do 30 dní vrátiť. Vernostný program TchiboCard prináša nielen bezplatnú dopravu a dobierku, ale aj zbieranie bodov – zrniek, ktoré zákazníkom šetria peniaze. Tchibo však nespí na vavrínoch a svoju ponuku neustále vylepšuje. Vlajkovú kávu Barista ponúka v patentovanom obale s uzatvárateľným ventilom Aroma Protect™, ktorý uľahčuje dávkovanie a zachováva neopakovateľnú arómu a chuť kávy. Okrem toho ponúka celý rad káv pestovaných trvalo udržateľným spôsobom. A v roku 2017 prišlo s ďalšou inováciou – na trh uviedlo unikátnu kávovú limonádu Mazagrande. Dnes je dostupná v štyroch chuťových variantoch.

Lenže Tchibo nie je len káva, spotrebný tovar a kaviareň, kde si kávové novinky vychutnáte spolu s voňavým koláčikom. Veľká medzinárodná spoločnosť preberá spoločenskú zodpovednosť na všetkých úrovniach. V čase, keď je ekosystém Zeme ohrozený tak, že sa jeho ochrana stala jednou z priorít každej zodpovednej spoločnosti, je Tchibo tretím najväčším predajcom výrobkov z biobavlny na svete a z udržateľnej produkcie pochádza aj drevo na záhradný nábytok.
V obchodoch je možné vziať si kávu do vlastného pohára so zľavou, chystá sa možnosť zakúpiť si váženú kávu do vlastnej dózy a tiež ukončenie používania plastových obalov na spotrebný tovar.

Vedeli ste, že…?

  1. Kúpou jedného trička Tchibo z biobavlny ušetríte 434 litrov vody. O toľko menej sa jej totiž použije na jeho výrobu oproti výrobe trička z bavlny pestovanej konvenčným spôsobom.
  2. Používaním bavlny zo zodpovedného hospodárstva tak Tchibo od roku 2018 ušetrilo 198 miliónov 150-litrových vaní vody. Číselne je to 29 700 000 000 litrov vody.
  3. Všetky detské veci Tchibo pre najmenších sú vyrobené zo 100 % biobavlny.
  4. 69 % výrobkov Tchibo pochádza z tovární zapojených v programe WE, cieľom ktorého je zlepšovanie pracovných podmienok a dodžiavanie ľudských práv najmä v juhoázijských továrňach.
  5. Tchibo má vzdelávací program Tchibo Joint Forces!, ktorý absolvovalo už vyše 35-tisíc farmárov.
  6. Niektoré oblečenie je vyrobené z odpadu z morí a oceánov. Odhodené PET fľaše a staré rybárske siete pretvára Tchibo s využitím regenerovaného nylonu ECONYL a recyklovaných PET fliaš na športové oblečenie ako legíny, šortky, funkčné tričká, mikiny či plavky.
  7. Recyklovaný plast využíva Tchibo aj na výrobu pomôcok na upratovanie.
  8. Tento rok zníži Tchibo spotrebu plastových vrecúšok počas prepravy tovaru až o 9,5 milióna kusov.
  9. Na výrobu textilného tovaru zrecyklovalo Tchibo minulý rok 3,5 milióna PET fliaš.
  10. Kúpou športových legínsov s recyklovaným polyesterom z Tchibo šetríte životné prostredie aj vy? Na ich výrobu totiž použilo 14 PET fliaš, pričom jedna PET fľaša sa v prírode rozkladá 450 rokov.

 

Pozor, súťaž! Tchibo a portál moderný svet pre vás pripravili súťaž. Traja zo súťažiacich môžu vyhrať poukažku a Tchibo kávu. Súťažná otázka: Z čoho vyrába Tchibo detské veci? Svoje odpovede posielajte na adresu: redakcia@modernysvet.sk do 20.8.2019.


Leave a Reply


*